გაკვეთილის თემა
|
მ უ ს ი კ ა ს ი ტ ყ ვ ა შ ი
(,,ვეფხისტყაოსნის“მიხედვით)
|
საგანი
საგნის მასწავლებელი
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
მაია ლორია
|
სწავლების საფეხური
|
დაწყებითი,VI კლასი
|
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
22;სსსმ მოსწავლე არ არის
|
გაკვეთილის მნიშვნელობა, აქტუალობა
|
|
გაკვეთილის მიზნები და ამოცანები
|
ან იმპროვიზებულად სხვადასხვა ჟანრში
|
საჭირო წინარე ცოდნა და უნარ- ჩვევები
|
ფლობენ მუსიკალური(კლასიკური) ნაწარმოების მოსმენის კულტურას;
|
გაკვეთილის მსვლელობა
|
I ფაზა(გამოწვევა)
I აქტივობა-მიზანი:წინარე ცოდნის გააქტიურება და გაკვეთილის მიზნების გარკვევა;
აღწერა:მასწავლებელი მთელ კლასს აჩვენებს ვიდეო მასალას(მუსიკალურ სასწავლებელში ჩატარებული პროექტ-გაკვეთილი) რეტროსპექტულად(გადახვევის რეჟიმით) ერთად გაიხსენებენ რა ნახეს,რა მოისმინეს,რა გაიგეს:შეავსებენ ცხრილს(3,2, 1):ვიცოდი,გავიგე,მინდა გავიგო)დრო 6 წთ(ინდივიდუალურად)
II აქტივობა; მიზანი: საშინაო დავალების შემოწმება;
აღწერა:მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს მათი სურვილის მიხედვით,დაწერილი ესეების პრეზენტაციას-4წთ
ვეფხისტყაოსნისII-ფაზა
IIIაქტივობა:მიზანი:,,ვეფხისტყაოსნის“ტექსტზე შექმნილი მელოდიის მოსმენა(მოსმენილზე ასოციაციების ზეპირი გამოხატვა)მასწავლებელი-კლასი
აღწერა:მოსწავლეები მოისმენენ ,,ვეფხისტყაოსნის ტექსტზე შექმნილ“ ნინო კრავეიშვილის სიმღერას გამოხატავენ თავიანთ დამოკიდებულებას,ემოციას,შთაბეჭდილებას წინასწარ მიწოდებული კითხვების შესაბამისად;დრო-6 წთ
II ფაზა -ცოდნის კონსტრუირება
IV აქტივობა-ინდივიდუალური სამუშაო,ტა
მიზანი:,,ვეფხისტყაოსნის“ ტექსტის საკუთარი კალიგრაფიული ნამუშევრის წარდგინება(ჩვენება-წაკითხვა)
აღწერა:ა)მოსწავლეები ისაუბრებენ კალიგრაფიის პროექტ ,,ჩემი ვეფხისტყაოსნის“ ინიციატივისა დ მისი განხორციელების მნიშვნელობაზე:ბ)მხატვრული დეკლამატორული ხერხების გამოყენებით წაიკითხავენ სასურველ სტროფებს;(4 წთ)
V-აქტივობა შესწავლილი საგაკვეთილო მასალიდან(,,ვეფხიტყაოსნის“ფრაგმენტები ან აფორიზმები) მხატვრულად წაკითხვა,რიტმული ელემენტების გამოყოფა,ჩაწერა;დიაგრამის აგება;
აღწერა: მოსწავლეები ტაშის დახმარებით გამოყოფენ 16-მარცვლიან შაირში რიტმულ ერთეულებს, რითმას,რიტმს;მაღალი და დაბალი შაირის კომბინაციებს რიცხვებითა და აპოსტროფებით დაწერენ დაფაზე(,,ი-ყო ა- რა -ბეთს 5:3-როს-ტე -ვან “მე-ფე ღვთი-სა-გან 5:3 სვი-ა-ნი...) ააგებენ მაღალი და დაბალი შაირის დიაგრამებს ;დრო 7წთ
აქტივობა VI-,,ვიმღერთ ლექსთა“(და არა მხოლოდ ვიმღერთ...)
(წყვილები,სამეულები,ინდივიდუალური)
მიზანი:შესწავლილი სტროფების ამღერება,იმპროვიზება,განტოლების ჩაწერა და ამოხსნა;
აღწერა:ა)მოსწავლეები სასურველ სტროფებს იმღერებენ სხვადასხვა სტილით,იმპროვიზებულად;ბ)ნადირობის ეპიზოდიდან ,,ორთავე ერთგან მოკლული...’’
ჩაწერენ განტოლებას-დრო 6 წთ.
III ფაზა-გამთლიანება,შეჯამება
VII აქტივობა მასწავლებელი-კლასი
მიზანი: ,,ვეფხისტყაოსნის“ ერთი უნიკალური ფრაზის მუსიკალურ -მხატვრული ინტერპრეტაცია,ასოციაციების ჩაწერა პირველად მოსმენილზე
აღწერა:მასწავლებელი კლასს მოასმენინებს სიმღერას,რომელიც შექმნილია ქართულ მუსიკალურ ფოლკლორში გადასულ ერთ ფრაზაზე ,,ვეფხისტყაოსნიდან“,რომელიც კიდევ ერტხელ ადასტურებს,ამ წიგნის მუსიკალური ფენომენი ამოუწურავია, მოსმენისას მოსწავლეები შექმნიან საკუთარი წარმოდგენებით ლექსს ან ჩანახატს,ნახატს,ესეს,სათაურსაც თავად მოიფიქრებენ( დრო 8 წთ)
საშინაო დავალება:ა)დაწყებულის დასრულება...
ბ)ესე:რატომ უნდა ვისწავლოთ ,,ვეფხისტყაოსანი?“
|
შეფასება
|
განმსაზღვრელი,განმავითარებელი,შეფასების რუბრიკები, ზეპირი უკუკავსირი;ურთიერშეფასების ბარათები(იხ.დანართი) (დრო 4 წ თ)
|
რესურსები
|
ვიდეომასალა,პროექტორი,გრაფიკული დიაგრამები,ისტი;ცარცი,დაფა ,კალიგრაფიის რვეული;slide
|
Sunday, June 4, 2017
მუსიკა სიტყვაში
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment