Sunday, June 4, 2017

სამტრედიის დენდროლოგიური პარკის ახალი სიცოცხლე


პროექტის სახელწოდება:
სამტრედიის დენდროლოგიური პარკის ახალი სიცოცხლე
პროექტის მთავარი იდეა:
ქალაქ სამტრედიის განაპირა ტყე-პარკის აღდგენა-განახლება,მისი გამოყენება სასწავლო მიზნით,უნიკალური ჯიშების დაცვა; ქალაქის მოსახლეობისათვის კულტურისა და დასვენების აქტიურ ადგილად ქცევა;  ტურისტულ მარშრუტად ქცევა;
პროექტის აქტუალობა:
  • პროექტი ხელს შეუწყობს:
    ქალაქის ეკოსივრცის გაჯანსაღებას;
  • მოსწავლეებში ქვეყნისთვის მზრუნველობისა და ურთიერთთანამშრომლობის, ასევე საკომუნიკაციო უნარების განვითარებას;
პროექტის მიზნები:
მოსწავლეების ჩართვა ეკოლოლოგიური პრობლემების გადაჭრისათვის საჭირო აქტივობებში ქალაქისთვის უაღრესად მნიშვნელოვანი  ტყე -პარკის რეაბილიტაციასა და შემდგომ განვითარებაში;
მოსწავლეები შეხვდებიან და საერთო საქმიანობაში , ერთობლივ აქტივობებში ჩაერთვებიან თანატოლებთან და ამ პრობლემით დაინტერესებულ ქალაქი ს სხვადასხვა წარმომადგენლებთან,(მათ შორის მუნიციპალიტეტის შესაბამის სამსახურთან)
გამოიკვლევენ  და შეისწავლიან ამ ტყე-პარკის მდგომარეობასა,უნიკალურ ჯიშებს და მის საჭიროებას ქალაქისთვის,რომელიც ეკოსაფრთხის წინაშე დგას(ფაქტობრივად გაჩეხილია ქარსაცავი ზოლი);ახალ სიცოცხლეს მიანიჭებენ,მიტოვებულ,გაუდაბურებულ პარკს,მისი ეროვნული მნიშვნელობის პარკად ქცევა; მისი პუპალარიზება ტურისტული მიზნით;
მონაწილეთა ასაკი:
საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწავლეები;(11-17 წ.)
ვადები,ხანგრძლივობა
სამი-ოთხი თვე
მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები,რაც შეიძლება შეიქმნას:
გაიწმინდება(გამოიხშირება) 3 ჰექტარის ოდენობის ტყე-პარკი,აღიწერება და  შეისწავლება უნიკალური ჯიშები, მათ შორის,წითელ წიგნში შეტანილი სხვადასხვა სახეობა -ჭაობის კიპარისის,სექვოიის,მარადმწვანე მუხის ჯიშები; ამ კვლევის საფუძველზე შეიქმნება საინფორმაციო-ტურისტული ბუკლეტი;
იდეების კონკურსში გამარჯვების შემთხვევაში-უფრო მეტი  მატერიალური შეაძლებლობის გამოყენებით,შეიცვლება პარკის ინფრასტრუქტურა-გამოიყოფა სასეირნო-დასასვენებელი ადგილები;აღდგება და გამოცალკევდება ჯიშთსანაშენე მიკრომეურნეობა;საცდელი-საველე გაკვეთილებისთვის მოეწყობა შესაბამისი სივრცე;შეიღებება და გარემონტდება ღობე,ჭიშკარი;
პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
ცოცხალი რესურსი:მოსწავლეები,მასწავლებლები;რაიონის სკოლები;ექსპერტები;მეტყევე...
ინვენტარი:არსებული და განახლებული:ხერხი,ბარი,ნიჩაბი;საცელავი,სასხლავი;ინტერნეტი,მასმედია,ფოტომასალა...
პროექტის მსვლელობა(ძირითადი აქტივობები)
  • სკოლის ფოკუსჯგუფის შექმნა;იდეების გენერირება,გამოკვეთა,არჩევა;სამოქმედო გეგმის შედგენა
  • ,,ორბელიანი-საქართველოს”იდეების კონკურსში დარეგისტრირება;
  • მასალების შეგროვება:პარკის დათვალიერება,ფოტოების გადაღება;
  • ექსპერტთან ერთად უნიკალური ჯიშების აღწერა-აღნუსხვა;
  • მონაცემთა დამუშავება სპეციალისტებთან ერთად(ბილოგიისა და გეოგრაფიის მასწავლებელთა ჩართვა)
  • მუნციპალიტეტში კურატორთან შეხვედრა და პრაქტიკული საქმიანობის დაგეგმვა(ვადებში გაწერილი)
  • ადგილობრივ გაზეთში სტატიის მომზადება;საზოგადოების ინფორმირება
  • ინფორმაციული და ფოტომასალების სკოლის ვებგვერდზე მოთავსება
  • საპრეზენტაციო მასალის მომზადება-წარდგენა
  • სამუშაო შეხვედრები საზოგადოების წარმომადგენლებთან,სკოლებთან;
  • ვიდეო და ფოტომასალის საფუძველზე კლიპის შექმნა;
  • საველე გაკვეთილის ჩატარება;
  • ყვავილებისა და ხეების სანერგე ჯიშების გამოფენა-გაყიდვა(ამ ბაღს 30 წლის ისტორია აქვს,ფაქტობრივად არსებობს ეს სანერგე,კერძო ინიციატორის მზრუნველობით,თუმცა დახმარება და ფართო ასპარეზის მიცემა სჭირდება;)
  • ტურისტული რუკის,მარშრუტის შედგენა და მისი განთავსება ვებგვერდზე;
საგნებთან(საგნობრივ ჯგუფებთან)ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი;
ბიოლოგია და გეოგრაფია; ესგ შესაბამისად საგანთშორისი კავშირი და ცოდნის ტრანსფერი;
ინფორმაციის გაცვლა,ანალიზი;
პროექტის ხელმძღვანელი(მასწავლებელი)
მაია ლორია
ხელმძღვანელის ელფოსტა
loriamaia1999@gmail.com
პროექტის ვებ-გვერდი(ბლოგი)
loriamaia1999.blogspot.com


No comments:

Post a Comment